مقاله در مورد بررسی امور مربوط به روابط کار

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت )   تعداد صفحه۲۷ تعاريف روابط كار:       _ استراتژي هايی براي مديريت روابط سازمان و كاركنانش. (بنت،۱۹۹۷)       _سيستمي از مقررات ، عمليات و توافقات صورت گرفته با استفاده از چانه زني دست جمعي براي اجتناب يا حل تضادهاي سازماني بين كارفرما و مستخدم .      _بر طبق تعريف سازمان بين المللي كار(ILO )روابط كار موضوعي است كه هم با روابط بين دولت و كارفرمايان و مستخدمين(يا اتحاديه هاي كارگري)وهم با روابط بين سازمانهاي حرفه اي با يكديگرسروكار دارد.(مانيراماپا وهمكاران،۱۹۹۲)  عناصر روابط كار و نقش مديريت دولتي :  دولت مديريت   كارفرما كارگر   1-دولت : عنصر نظارتي و تنظيم كننده از طريق قوانين ومقررات.  2-كارفرما : صاحب سرمايه لازم براي صنعت مورد نظر.  3-كارگر يا كارمند : نيروي كار در اختيار سازمان.  4-مديريت : به نمايندگي از طرف كارفرما براي تحقق اهداف سازمان،مشاركت كنندگان در فعاليت هاي سازمان …

نوشته شده درآذر ۱۲, ۱۳۹۵ دردسته‌بندی نشده

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Back to Top