تحقیق در مورد بازار و بازار يابي از لحاظ علمي

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت )   تعداد صفحه۴۴   بخشی از فهرست مطالب در حاشيه مفاهيم و فرايند بازار   1 – ساختار بازار:   عناصر سه گانه بازار از ديدگاه مكاتب مختلف     مكتب شيكاگو – يو.سي.ال.اي   مكتب رفتارگرايي   بازار، نظام باز اجتماعي     دلائل نظم بازار و علل برهم خوردن آن   بازار و بازار يابي از لحاظ علمي   اشاره بازار از نظر علمي به معني محـل تجمع عده اي از مصرف كنندگان است كه داراي نيازهاي مشترك بوده و از وسيله مبادله يا پول مشتركي در دادوستدهاي خود استفاده مي كنند. در اين فرايند مصرف كنندگان مايل به رفع نيازهاي خود هستند. بدين ترتيب اگر عنصر نياز مشترك يا تمايل به رفع نياز وجود نداشته باشد، عملاً بازاري شكل نخواهد گرفت. براي تشكيل هربازار بايد چهار عامل زير وجود داشته باشد: ۱ – مصرف كننده يا تقاضاكننده ۲ – نياز يا احتياج ۳ – قدرت خريد ۴ – عرضه كننده يا توليدكننده بازار به مفهوم رايج خود محل تلاقي عرضه و تقاضا است و باتوجه به پايه ها …

نوشته شده درآذر ۱۲, ۱۳۹۵ دردسته‌بندی نشده

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Back to Top